Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie

Krakowska Młoda Filharmonia - Orkiestra Symfoniczna Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława  Karłowicza w KrakowieKrakowska Młoda Filharmonia – Orkiestra Symfoniczna Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława  Karłowicza w Krakowie

Orkiestra Symfoniczna Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie wykonuje ponad 30 koncertów w każdym sezonie artystycznym. Występuje nie tylko w Krakowie ale także w innych miastach, m.in. Teatr Wielki oraz Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, Studio Polskiego Radia S1 im. W. Lutosławskiego w Warszawie, Aula Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Górnośląski Ośrodek Kultury w Katowicach oraz w wielu salach koncertowych Polski i Europy. Orkiestra koncertowała ze znakomitymi solistami: Konstantym Andrzejem Kulką, Elżbietą Towarnicką, Adamem Zdunikowskim, Grażyną Brodzińską, Jackiem Wójcickim, Zbigniewem Wodeckim, Lidią Jazgar, Jackiem Muzykiem, Katarzyną Oleś-Blachą, Tomaszem Kukiem, Jackiem Zielińskim. Współpracuje z orkiestrami młodzieżowymi (Szwajcaria, Niemcy) i chórami, m. in. z Chórem Filharmonii Krakowskiej, Chórem Akademii Muzycznej w Krakowie, Chórem Mariańskim, Chórem Uniwersytetu Ekonomicznego Dominanta, Chórem Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Prowadzi ożywioną współpracę z instytucjami krakowskimi, m.in.: z Operą Krakowską, Filharmonią Krakowską oraz krakowskimi domami kultury.

Repertuar zespołu jest bardzo różnorodny, obejmuje utwory różnych epok, od baroku do muzyki współczesnej, a także muzykę operową, operetkową, musicalową oraz muzykę filmową.
Najbardziej znaczącymi wydarzeniami w działalności artystycznej orkiestry były –  premierowe wykonanie Nieszporów Ludźmierskich Jana Kantego Pawluśkiewicza i Leszka Aleksandra Moczulskiego (1992), oraz zdobycie I miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Orkiestr Szkolnych Szkół Muzycznych II Stopnia, zorganizowanym przez Akademię Filmu i Telewizji w Warszawie przy współudziale Centrum Edukacji Artystycznej oraz Programu II Polskiego Radia (2013).

Orkiestra wielokrotnie brała udział w festiwalach, m.in. w festiwalu Cracovia Sacra, jest częstym gościem cyklu Nowa Huta, dlaczego nie, organizowanym przez Dom Kultury Nowa Huta, wielokrotnie występowała w ramach festiwalu Szalone Dni Muzyki w Warszawie oraz w Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy.

Dorobek fonograficzny orkiestry to kilka płyt, m. in. Polskie Pieśni Patriotyczne, Kolędy, Pieśni Maryjne oraz wydane przez Polskie Radio piosenki przedwojenne na płycie pt. Nie zapomnisz mnie.

 

Magda Niedbała-SolarzMagda Niedbała-Solarz mezzosopran

Jest laureatką wielu polskich i zagranicznych konkursów wokalnych. Została nagrodzona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne, dwukrotnie otrzymała stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W jej dorobku artystycznym znajdują się występy solowe na scenach Teatru POSK w Londynie, Opery Krakowskiej, Filharmonii w Krakowie, Częstochowie, Rzeszowie i Wrocławiu, Oratorium Marianum w Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego, Europejskiego Centrum Muzyki im. Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach oraz w wielu innych salach koncertowych i kościołach w Europie. Artystka występowała m.in. we Włoszech, Francji, Niemczech, Słowacji, Czechach, Belgii, Anglii, Ukrainie oraz Węgrzech.

 

Mariusz SolarzMariusz Solarz tenor

Swoją wokalną przygodę rozpoczął w Mieszanym Chórze Mariańskim. Z zespołem tym brał udział w wielu koncertach i festiwalach w wielu miastach Polski i w Europie (Francja, Włochy, Niemcy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, Austria, Chorwacja, Litwa), a także w Nowym Jorku. Współpracował z Paulem Esswood’em wykonując koncerty muzyki barokowej. Wykonywał partię solową w  „Pieśniach Kurpiowskich” op. 56 Karola Szymanowskiego w ramach trzeciego festiwalu Dni Muzyki w Krakowie. Na scenie zadebiutował w roli Monostatosa w „Czarodziejskim Flecie” Wolfganga Amadeusa Mozarta w Operze Krakowskiej. Podczas VII Festiwalu Muzyki Filmowej wykonywał tenorowe partie solowe muzyki autorstwa Hansa Zimmera do filmu „Gladiator” pod dyrekcją Ludwiga Wicki.

 


Jacek OzimkowskiJacek Ozimkowski bas

Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie w klasie organów prof. Andrzeja Białko. W 1995 r. ukończył z wyróżnieniem studia wokalne pod kierunkiem prof. Wojciecha Jana Śmietany w Akademii Muzycznej w Krakowie. Po ukończeniu studiów został asystentem w jego klasie.

W 1995 r. wygrał europejski konkurs na stypendium firmy YAMAHA, a także uzyskał dyplom Ministra Kultury i Sztuki za szczególne osiągnięcia artystyczne. Był asystentem prof. Ryszarda Karczykowskiego, znanego polskiego tenora, pedagoga śpiewu solowego.

W maju 2003r. uzyskał tytuł doktora w dziedzinie wokalistyka, a w 2013 tytuł doktora habilitowanego.  Obecnie prowadzi klasę śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie, którego jest prodziekanem. Od 1996 r. jest także zatrudniony w PSM II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie, jako nauczyciel śpiewu solowego.

Koncertuje w kraju i za granicą, m.in. w: Szwajcarii, Niemczech, Francji, Belgii, Szwecji, Norwegii, USA, Ukrainie, Litwie, Łotwie, Włoszech, Kazachstanie, Turcji, a także Chińskiej Republice Ludowej. Dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia i TV.

Współpracuje z wieloma instytucjami kultury, jak m.in. Capella Cracoviensis, Opera Krakowska. W 1998 r. nawiązał kontakt ze Szwajcarską Agencją Art Media, z którą odbywał  tournée po Europie z operami Mozarta, kreując m.in. role: Sarastra, Leporella, Osmina czy Figara.

W 2003 r.  na zaproszenie Opery Krakowskiej kreował arię Mefistofelesa – Gounoda, oraz arię Scarpii z opery Tosca Pucciniego, podczas Wielkiej Gali Operowej.
W Operze Krakowskiej, brał udział w premierze Gwałtu na Lukrecji (B.Britten), Damy Pikowej (P. Czajkowski), Miłości do Trzech Pomarańczy (S. Prokofiew), Cyganerii (G. Puccini) i Króla Rogera (K. Szymanowski). W Gliwickim Teatrze Muzycznym wykonywał partię Don Basilia w premierze Cyrulika Sewilskiego (G. Rossini). Występował także w przedstawieniach RigolettoTraviata G. Verdiego. W 2002 r. uczestniczył w urodzinowym koncercie Wojciecha Kilara w Krakowie, wykonując jego monumentalne dzieło – prapremierę krakowską – Missa Pro Pace.

Występował na festiwalach muzyki barokowej, takich jak : Festiwal Bachowski w Świdnicy, Muzyka w Starym Krakowie, Forum Musicum we Wrocławiu, Festiwal w Nysie, Festiwal Muzyczny w Mielcu oraz w Łańcucie.

W 2011 roku rozpoczął serię nagrań CD – Polski barok. Jest to zestaw 5-ciu płyt, które zostały zaprezentowane na targach muzycznych Midem 2012 w Cannes. Dotychczas wydano 27 płyt z muzyką dawną w wykonaniu Jacka Ozimkowskiego.

W 2009 roku otrzymał  Fryderyka w kategorii Album roku za Musica Sacromonatana.

 

Tomasz ChmielTomasz Chmiel dyrygent

Dyrygent, pianista, aranżer. Pochodzi z Rzeszowa, gdzie ukończył z wyróżnieniem klasę fortepianu w Państwowym Liceum Muzycznym. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dyrygentury prof. Jerzego  Katlewicza  oraz  w  klasie  fortepianu  prof. Marka Koziaka. Oba kierunki ukończył z wyróżnieniem.

Dwukrotny stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki, wyróżniony Stypendium Twórczym Miasta Krakowa. Laureat I nagrody w I Ogólnopolskim Przeglądzie Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku. Wielokrotny uczestnik seminariów Helmutha Rillinga Akademii Bachowskiej w Stuttgarcie, a także kursów mistrzowskich w Salzburgu oraz Południowej Irlandii. Związany z macierzystą uczelnią, pracuje na stanowisku adiunkta. Dyrygent gościnny Filharmonii Krakowskiej, Rzeszowskiej, Częstochowskiej, Dolnośląskiej, Szczecińskiej, NOSPR. Współpracuje z Operą Krakowską. Przez lata związany z Teatrem Muzycznym w Lublinie, Krakowską Operą Kameralną. Szef Krakowskiej Młodej Filharmonii, z którą zdobył I miejsce w I Ogólnopolskim Konkursie Orkiestr Szkół Muzycznych II Stopnia. Poza krajem koncertował w Szwecji, Francji, Niemczech, Holandii, Belgii oraz w Korei Płd.

Szczególną uwagę poświęca muzyce polskiej. Opracował z rękopisu głosy orkiestrowe i wykonał zapomnianą I Symfonię Artura Malawskiego. Zinstrumentował na orkiestrę symfoniczną cykl pieśni Chopina, Karłowicza, a także polskie piosenki przedwojenne, pieśni patriotyczne, kolędy, pieśni maryjne. Opracował wykonawczo Koncert Fortepianowy T. Leszetyckiego – większość tych opracowań została nagrana i wydana na płytach. Na potrzeby orkiestr kameralnych opracował również opery Don Pasquale, Napój miłosny G. Donizettiego, Torreador L. Adama, Krakowiacy i Górale J. Stefaniego, Spiskowcy F. Schuberta, operetkę Wesoła wdówka F. Lehara. Z wielką pasją aranżuje muzykę filmową. W roku 2013 uzyskał tytuł naukowy doktora habilitowanego.

Koncerty

Szalone Dni Muzyki
Copyright © 2018 La Folle Journée. All rights reserved.
realizacja estinet.pl