Pablo Ferrández

wiolonczela

Pablo Ferrández Pablo Ferrández jest laureatem XV Konkursu im. Czajkowskiego, V Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego Paulo oraz prestiżowej nagrody ICMA „Young Artist of the Year” (2016). Siła emocji i osobowość artysty na scenie wzbudzają zachwyt publiczności na całym świecie.

Został okrzyknięty przez krytyków jako „jeden z najlepszych wiolonczelistów” (Rémy Louis, Diapason). 26-letni artysta rozwija karierę, współpracując z uznanymi muzykami i czołowymi orkiestrami na całym świecie.

Do najistotniejszych wydarzeń należą między innymi wykonanie Koncertu Podwójnego Brahmsa z Anne-Sophie Mutter w Madrcie i Oksfordzie, pierwszy występ z orkiestrą Bamberger Symphoniker pod dyrekcją C. Eschenbacha w ramach programu Orpheum Foundation oraz występy z London Philharmonic Orchestra, Israel Philharmonic Orchestra, Wiener Symphoniker, Orkiestrą Konzerthaus w Berlinie, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, Maggio Musicale Fiorentino, Orkiestrą Filharmonii w Petersburgu, Royal Liverpool Philharmonic, BBC Philharmonic, Orchestra Sinfonica Nazionale RAI, KBS Symphony, WASO, Hiszpańską Orkiestrą Narodową i Orkiestrą Symfoniczną w Barcelonie. Ponadto artysta występuje na prestiżowych festiwalach w Verbier, Dreźnie, La Folle Journée, Grant Park, na festiwalu im. M. Rostropowicza, Rheingau, JCMF, a także na Trans-syberyjskim Festiwalu Sztuki.

Ferrández występuje regularnie z takimi dyrygentami jak Christoph Eschenbach, Zubin Mehta, Valery Gergiev, Yuri Temirkanov, Vladimir Jurowski, Thomas Sondegard, Vassily Petrenko, Gabor Takacs, David Afkham, Robert Trevino, Alpesh Chauhan, Joshua Weilerstein, Andris Poga, Juanjo Mena, Carlos Miguel Prieto, Rossen Milanov i Aziz Shokhakimov.
W sezonie artystycznym 2018-19 wystąpi z Orkiestrą Filharmonii w Rotterdamie, Orkiestrą Teatru Maryjskiego, Orkiestrą Filharmonii w Petersburgu, Orchestre de la Suisse Romande, Acadmy of St. Martin in the Fields, BBC Scottish Symphony, Symphoniker Hamburg, Gurzenich Orchester, Orkiestrą Symfoniczną w Antwerpii, Orkiestrą Filharmonii w Montecarlo, Orquestra Filarmonica Arturo Toscanini, Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Filharmonii Szczecińskiej, Orkiestrą Symfoniczną im. Czajkowskiego, Bilkent Symphony, Orquesta Sinfonica de Euskadi, Orquesta de Valencia i Orquesta de les Illes Balears.

Ferrández występuje także w recitalach i w zespołach kameralnych. Pojawi się na scenach Musikverein, Wigmore Hall, Boulez Saal, Dortmund Konzertnaus, Moskiewskiej Filharmonii i Opery Bolońskiej z takimi artystami jak Vadim Repin, Nikolay Lugansky, Maxim Rysanov, Beatrice Rana, Denis Kozhukhin, Ray Chen, Alice Sarah Ott, Elena Bashkirova, Michael Barenboim i Gerard Caussé. Ostatnio miał zaszczyt grać z Marthą Argerich, Gidonem Kremerem, Joshuą Bellem i Yują Wang, among others.

Gra artysty przykuwa uwagę nienaganną techniką. Jury Festiwalu w Rheingau określiło go jako „inspirującego, wyrazistego solistę, którego umiejętności zawsze pozostają do usług kompozytora.”, oceniając również, że „pycha jest uczuciem Ferrándezowi obcym”.

Pablo Ferrández nagrał pierwszą płytę, zawierającą koncerty wiolonczelowe Dvoraka i Schumanna. Soliście towarzyszy Orkiestra Filharmonii w Stuttgarcie pod dyrekcją Radosława Szulca. Płyta spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem: „Pablo Ferrández jest doskonałym muzykiem, jego brzmienie jest przepełnione ciepłem, a spontaniczny, choć wyrafinowany liryzm czynią go urodzonym wykonawcą koncertu Schumanna, przepełnionego melancholijną elegancją, przetkanym nićmi błyskotliwego dowcipu.” (Tim Ashley, The Guardian), „W koncercie Dvoraka Ferrández dowodzi, że jest muzykiem, z którym należy się liczyć”; “jego gra niesie ogromny ładunek emocji, przy czym jest lekka i pełna umiaru” (Janet Banks, The Strad).

Pablo Ferrández urodził się w Madrycie w rodzinie muzyków. Został przyjęty do prestiżowej Escuela Superior de Música Reina Sofía w wieku trzynastu lat, gdzie uczył się pod kierunkiem Natalii Shakhovskaya. Studia ukończył w Kronberg Academy pod kierunkiem Fransa Helmersona. Ferrández gra na instrumencie Stradivariusa „Lord Aylesford” (1696), wypożyczonym przez Nippon Music Foundation.

 

Koncerty

Szalone Dni Muzyki
Copyright © 2018 La Folle Journée. All rights reserved.
realizacja estinet.pl