Monika Buczkowska

sopran

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II Stopnia im. Fryderyka Chopina w Poznaniu. W 2016 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu prof. AM dr hab. Barbary Mądrej-Bednarek. Brała udział w licznych projektach solowych i chóralnych oraz przedstawieniach studenckich: Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Acis i Galatea J. F. Haendla czy Dziecko i czary M. Ravela (jako Księżniczka) w Teatrze Wielkim w Poznaniu. W 2015 roku wzięła udział w projekcie operowym Król Artur H. Purcella pod dyrekcją Andrew Lawrence Kinga oraz w poznańskim festiwalu Opera Know-how, w spektaklu Antreprener w kłopotach D. Cimarosy (Fiordispina). W listopadzie 2015 roku otrzymała wyróżnienie na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Muzyki Dawnej „Canticum Gaudium” w Poznaniu. W maju 2016 roku zadebiutowała rolą Susanny w spektaklu studenckim Wesele Figara W. A. Mozarta na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz w Filharmonii Opolskiej im. J. Elsnera pod batutą Przemysława Neumanna. Od 2016 roku jest uczestniczką Programu Kształcenia Młodych Talentów Akademia Operowa działającym w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Doskonaliła swój warsztat na wielu kursach wokalnych u tak wybitnych pedagogów, jak: Barbara Mądra, Luigi Petroni, Eva Blahova, Izabela Kłosińska, Matthias Rexroth, Neil Shicoff, Eytan Pessen, Olga Pasiecznik, Hedwig Fassbender, Paul Plummer, Helmut Deutsch, Tobias Truniger, Tomasz Konieczny. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Marcin Sompoliński, Przemysław Neumann, Warcisław Kunc, Łukasz Borowicz, Piotr Staniszewski, Kazushi Ono, Bassem Akiki, Dawid Runtz, Andryi Yurkevych. W 2017 roku zdobyła wyróżnienie na Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. W tym roku rozpoczęła również współpracę z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie wykonała rolę Paminy w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta. W Czarodziejskim flecie w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w latach 2017-2020 występuje natomiast w roli Papageny. W styczniu 2018 roku zadebiutowała na deskach Polskiej Opery Królewskiej w roli Susanny w operze Wesele Figara W. A. Mozarta oraz w roli Eurydyki w Orfeuszu w piekle J. Offenbacha w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Również w tym roku brała udział w wystawieniu opery Ognisty anioł S. Prokofiewa, zarówno na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej, jak również Grand Théâtre de Provence, podczas 70. Festival International d’Aix-en-Provence. W październiku 2018 roku zadebiutowała w roli Zerliny w operze Don Giovanni W. A. Mozarta, na deskach Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie. W marcu 2019 roku wzięła udział w japońskiej premierze „Credo” Maestro Krzysztofa Pendereckiego w Nagoi, pod dyrekcją Michiyoshi Inoue. W maju została finalistką 10. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej oraz zdobyła Nagrodę im. Marty Egerth i Jana Kiepury dla najbardziej obiecującego polskiego głosu. Od sezonu 2020/2021 dołączy do zespołu solistów Opery we Frankfrucie nad Menem. 

Koncerty

Partnerzy Szalonych Dni Muzyki