Ewa Tracz

sopran

Ewa Tracz

Absolwentka Accademia Teatro alla Scala w Mediolanie oraz studiów doktoranckich Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego prof. AM dr hab. Ewy Biegas. Uczestniczyła w Programie Kształcenia Młodych Talentów „Akademia Operowa” przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.

Laureatka I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina Iuventus Canti (Słowacja, 2011), II Nagrody w I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie-Zdroju (2012), I Nagrody w III Konkursie Wokalnym im. Jana, Edwarda, Józefiny Reszków, Częstochowa (2013), I Nagrody w kategorii głosów żeńskich w XV Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2013) II Nagrody w IX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Klaudii Taev (Estonia, 2015), II Nagrody w V Konkursie Wokalnym im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2015), II Nagrody w IX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. St. Moniuszki (2016).

Debiutowała tytułową rolą w operze „Suor Angelica” G. Pucciniego (2011), partią Donny Anny w operze „Don Giovanni” W. A. Mozarta (2013) w Operze Śląskiej. Na deskach Opery Wrocławskiej debiutowała rolą Giovanny D’arco w operze „Giovanna d’Arco” G. Verdiego (2014), Hrabiny w operze „Wesele Figara” (2014), Pierwszej Damy w operze „Czarodziejski flet” (2015), Fiordiligi w operze „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta (2015). Kreowała partię Marianny w operze „Kawaler srebrnej róży” R. Straussa (2014) oraz Kseni w operze „Borys Godunow” M. Musorgskiego (2015). Na deskach mediolańskiej La Scali debiutowała partią Konstancji w operze „Uprowadzenie z Seraju” w wersji dla dzieci w języku włoskim W. A. Mozarta (2016), partią sopranową Wróżki w balecie „Sen nocy letniej” Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego (2017), partią matki Gertrudy w operze „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka (2017) oraz partią Anny w operze „Nabucco” G. Verdiego (2017). Na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie debiutowała partią Micaeli w operze „Carmen” (2018).

Podczas koncertu inauguracyjnego otwarcia nowej siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach wykonała „Tryptyk Śląski” Witolda Lutosławskiego (2015). Mogliśmy ją także usłyszeć podczas inauguracji sezonu NFM Orkiestry Leopoldinum w partii sopranu w XIV Symfonii g-moll na sopran, bas, orkiestrę kameralną i perkusję op. 135 D. Szostakowicza (2017).

Doskonaliła swe umiejętności podczas licznych kursów i warsztatów wokalnych prowadzonych przez wybitnych pedagogów i śpiewaków takich jak: Izabela Kłosińska, Matthias Rexroth, Eytan Pessen, Niel Schicoff, Anita Garanca, Doris Yarick-Cross, Wiesław Ochman, Helena Łazarska, Luciana D’Intino, George Kunde, Eva Mei.

Współpracowała między innymi z takimi dyrygentami jak: Michał Klauza, Nello Santi, Marc Albrecht, Joseph Swensen, David Coleman, Keri-Lynn Wilson, Alexander Liebreich, Marco Guidarini, Pietro Mianiti, Michele Gamba, Wincenty Hawel, Adam Klocek, Andriy Yurkevych, Massimiliano Caldi, Warcisław Kunc, Ewa Michnik, Maciej Tomasiewicz, Tadeusz Zathey, Tomasz Tokarczyk, José Ferreira Lobo, Marek Toporowski, Robert Kabara.

Koncerty

Szalone Dni Muzyki
Copyright © 2018 La Folle Journée. All rights reserved.
realizacja estinet.pl