Phiippe Pierlot

dyrygent

Phiippe PierlotPhilippe Pierlot urodził się w Liège (Belgia). Początkowo samodzielnie zgłębiał tajniki gry na gitarze i na lutni, a następnie rozpoczął naukę gry na violi da gamba pod okiem Wielanda Kuijkena. Jako muzyk-instrumentalista i dyrygent, koncentruje się głównie na muzyce kameralnej oraz repertuarze oratoryjnym i operowym.

Ma koncie adaptacje i inscenizacje m.in. Pasji według Św. Marka Bacha oraz oper Semele Marina Marais i „Powrót Ulissesa do ojczyzny” Monteverdiego, które można było oglądać m.in. na deskach Théâtre de la Monnaie (Bruksela), Lincoln Center (Nowy Jork), Hebbel-Theater (Berlin), La Fenice (Wenecja), na festiwalu w Melbourne, a ostatnio także w Korei. 
W latach 2011 i 2013, w ramach projektu poświęconego łączeniu europejskiej muzyki barokowej z tradycyjną muzyką chińską, we współpracy z artystami z Konserwatorium Muzycznego w Pekinie stworzył współczesne kompozycje, łączące instrumenty charakterystyczne dla obu muzycznych nurtów.

Około dziesięć lat temu, wraz z dwoma kolegami po fachu, a zarazem przyjaciółmi, Rainerem Zipperlingiem i François Fernandezem, Philippe Pierlot założył wydawnictwo muzyczne Flora, które funkcjonuje jako niezależna „wytwórnia muzyków”, pozwalająca artystom samodzielnie produkować i finansować swoje nagrania. Najnowsze płyty artysty, wydane przez Mirare, zawierają utwory na violę Couperina, a także  Kantaty i „Muzyczną ofiarę” Bacha.

Philippe Pierlot jest dyrektorem Festiwalu Bachowskiego w Vallée Mosane (Belgia), wykłada w Konserwatoriach Muzycznych w Brukseli i w Hadze, a także stworzył i prowadzi w belgijskim mieście Spa seminarium poświęcone violi da gamba oraz cykl koncertów, w ramach których młodzi kreatywni artyści mają możliwość prezentować  własną wizję muzyki dawnej.

Szalone Dni Muzyki
Copyright © 2018 La Folle Journée. All rights reserved.
realizacja estinet.pl